18 września 2016

Birmingham FoQ 2016 - 4: Patchwork współczesny i nowoczesny / Contemporary and modern quilts

Czy znacie definicję patchworku współczesnego? A nowoczesnego? Nie??? Nie szkodzi, bo właściwie definicje nie są takie istotne, przynajmniej na Festiwalu Quiltów w Birmingham. Tu przyjmuje się wszystkie zgłoszone prace, więc jak się artysta czuł, tak się zgłosił. No i dobrze, bo pokazano wiele ciekawych prac, które niekoniecznie pasują do kursujących definicji.

Do you know the definition of a contemporary quilt ? And a modern quilt? Not??? Never mind, because actually the definitions are not so important, at least at the Festival of Quilts in Birmingham. Here all entered works were accepted, also how the artist felt - one way or the other - about herself / himself, so the work was entered. That is just as well, because many interesting quilts were shown there, what do not necessarily fit into the plying definitions.

Jednak definicja współczesności, wydrukowana w katalogu organizatorów, mnie zaskoczyła - praca "oparta na tradycji szycia quiltów, jak patchwork, aplikacje czy "tylko pikowanie" (wholeclotch), ale z oryginalnym podejściem". Czy tradycyjne prace nie powinny być oryginalne? W każdym razie te nagradzane???
Bo jeśli różnica między tradycją a współczesnością ma polegać jedynie na użyciu nietradycyjnych materiałów, w tym "ufarbowanych i zadrukowanych", albo na zastosowaniu "niezwykłych metod konstrukcyjnych", to moim zdaniem ogranicza to obie kategorie: tradycyjną do starych technik, a nowoczesną do starych wzorców. Pozostałe kryteria dotyczą wszystkich kategorii konkursowych, jak oryginalny projekt czy interesujące użycie koloru.

However, the definition of the contemporaneity, printed in the catalogue the organizers, surprised me - quilt that "draw on the tradition of quilt making, through patchwork, applications or wholeclotch, but has the original approach". Do traditional works should not be original? At any rate these award-winning???
If the difference between tradition and contemporary times has to rely only on the use of non-traditional materials, among others also "dyed and printed", or on the application of "unusual construction methods", then - in my opinion - this limits both categories: traditional to old techniques, and contemporary to old patterns. Other criteria apply to all categories of the competition as well, as the original design and interesting use of color.


Zwycięzca w kategorii "Patchwork Współczesny": "Kwitnący Raj" (707 - Paradise in Bloom) wykonany przez Robyn Fahy. Wzór zaprojektowała Judy Niemeyer / Quiltworx (http://www.quiltworx.com/patterns/paradise-in-blooms/). Przepiękna praca, ale dla mnie powinna wygrać kategorię tradycyjną... Gdyby była projektem własnym artystki...

Winner in the category "Contemporary Quilts": "Paradise in Bloom" (707) made by Robyn Fahy. The pattern was designed by Judy Niemeyer/Quiltworx (http://www.quiltworx.com/patterns/paradise-in-blooms/). Beautiful work, but for me, it should win the category "Traditional Quilts" ... If it was made as the artist's own project...




Natomiast nowoczesność według organizatorów jest "funkcjonalna, minimalistyczna i inspirowana nowoczesnym designem". Nie będę cytować szczegółowego opisu tkanin, technik i wskazówek projektowych, które "mogą być użyte" - bo na szczęście nie muszą.

On the other hand modernity by the organizers is "functional, minimalist and inspired by modern design". I will not cite a detailed description of the fabrics, design tips and techniques that "can be used " - because, fortunately, they do not have to be used.

Zwycięzca w kategorii "Patchwork nowoczesny": "Biurowe Bazgroły 1" (264 - Office Doodle) wykonany przez Sarah Humphreys. Świetne pikowanie zaprzecza trochę definicji organizatorów: "zwykle proste pikowanie liniami prostymi albo wzorami w kratkę".

Winner in the category "Modern Quilts": "Office Doodle 1 "(264) made by Sarah Humphreys. Great quilting contradicts a little bit to definition of the organizers: "generally simply quilted with lines of stitching or grid patterns".



Następne prace oceńcie sami - to mieszanka nowoczesności i współczesności na moją modłę.

You can appraise following works yourself - it is the mixture of modernity and contemporaneity of my own.



Lisbet Borggreen, Denmark - Background Noise (215 - 2 prize "Modern Quilts")
Claudia Pfeil, Germany - Fern Rising (740 - 2 prize "Contemporary Quilts")
Helen Howes, UK - Modern Sampler (216 - Modern) and Janet Hill, UK - The Talent Show (218 - Modern)
Chris Mason, UK - ISBN Quilt (236 - Modern) and Nicola Howard Hobbs, UK - Aotearoa Morning Skies 2016 'Rangi and Pappa' (238 - Modern)
Lisa Naylor, UK - Mirrorball (230 - Modern) and Catherine Brierley, UK - (232 - Modern)
Ana Belen Montero, Spain - The Flavour of Time (260 - Modern) and Simone de Haan, NL - It's not easy been green V (261 - Modern)
Brenda Thomas, UK - Dan and Natalie's Quilt (265 - Modern)




Linda Turner, UK - Stone Wall Journal (778 - Contemporary)
Jane Wheeler, UK - Red Circles in Red Squares III (731 - Contemporary)



Nadia Arbach, UK - Capsizing (224 - Modern)
Fiona McIntosh, UK - Sursum Semper (225 - Modern)



Abigail Booth, UK - Tumbling Blocks (266 - 3 prize "Modern Quilts")
Nicola Howard Hobbs, UK - La Passacaglia "HHH" (752 - Contemporary)
Caroline Wilkinson, UK - Not much sunshine plenty of shadow (754 - Contemporary)
Elisabeth Nacenta de la Croix, CH - Clapotis (755 - Contemporary)
Janet McCallum, UK - After the Rainbow (711 - Judge's Choice Contemporary)

3 komentarze:

  1. W kategorii modern podobała mi się praca, która dostała drugą nagrodę. Pikowanie pierwszej wg mnie wykluczało ją z tej kategorii.
    O definicjach nie będę pisać, szczególnie że nagrodzone prace nie mieściły się w nich.
    Ale tak sobie myślałam, że I miejsce z contemporary wygrało za modny fiolet i popularność wzoru.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jo - na szczęście było wiele pięknych quiltów, a tylko po 3 nagrody w każdej kategorii. Jeszcze pokażę moje ulubione, już bez komentarzy.

      Usuń
    2. Pokaż Danka... pokaż... :)

      Usuń